Monday, 17 March 2014

Today’s best European front pages on Crimea and Serbia

Most of European dailies have their main headline on the referendum held on 16 march in Crimea. With no surprise, the majority of voters chose to join Russia — thus leaving Ukraine. Only Serbian dailies dedicate their front pages to Sunday's general elections, won by Vice-prime minister's Aleksandr Vučić's Serbian progressive party (SNS).



'EU and the US isolate Putin after the Crimean farce' - ABC, Madrid.



'Czar Putin's Pyrrhic victory' - Kleine Zeitung, Klagenfurt.



'Crimea choses roubles' - De Standaard, Brussels.



'Transparent ballot boxes reveal: Most for Russia' - Večernji list, Zagreb.



'The world is holding its breath - What happens now in the Crimean peninsula?' -  Hufvustadbladet, Helsinki.



"Illegal" - Luxemburger Wort, Luxembourg.



'Crawling partition of Ukraine' - Gazeta Wyborcza, Warsaw.



'Joy after controversial choice' - Svenska Dagbladet, Stockholm.

  

'Crimea choose Moscow' - Il Messaggero, Rome.



'Glory to Crimea' - Kommersant, Moscow.



'Crimea: the 'yes' that anger the West' -  Le Soir, Brussels.



'Crimea. Under Russian control' - Libération, Paris.



'Referendum. Crimea celebrates the 'yes' to Russia. The European Union prepares sanctions' -  Público, Lisbon.



'My farewell to Crimea' - Die Tageszeitung, Berlin.



'Putin defiant as Crimea votes to return to Russia' - The Times, London.



'The new government as soon as possible' - Blic, Belgrade.


'Voter turnout lower than in 2012' - Danas, Belgrade.



'Triumph for Vučić, debacle for the opposition' - Politika, Belgrade.


No comments:

Post a Comment